Berbahagi rasa

Baru ni pasal hati
Hati dah bagi signal tak boleh hadap lagi
Mesej call dah rasa annoying nak mati
Ayatnya pula hati dah tak boleh hadam lagi

Mahu dijujur dikatakan
Risau pula dia tak boleh nak faham
Jadi aku masih lagi melayan
Harap nanti dia faham

Sebelum hubungan pergi lebih jauh
Aku pernah tanya dia soal perancangan hidup
Apa yang dia plan for future?
Apa matlamat yang dia nak capai?
Bla blaa blaaa blaaaa

Panjang pertanyaan aku tu
Dia cuma jawab pendek
Pendek tu tak kisah mana
Cuma tak menjawab soalan tu masalahnya
Tak complete, tak nampak yakin
Tak cukup buat aku percaya untuk hidup semati dengan dia

Aku bukan orang hebat
Tidak pula aku mengkhinzir buta dalam menilai
Cukup kalau orang tu jujur dengan apa yang dia mahu
Bagi aku ikhlas tu Tuhan bagi rasa kat pihak lagi satu
Sayangnya, rasa tu bukan untuk dia

Mak aku kata
Kahwin tu bukan nak hidup dengan cinta je
Kahwin bukan main pondok-pondok waktu suka-suka
Kahwin is galas tanggung dan jawab

Kau rasa macam mana?

No comments:

Post a Comment