Babi

Kes minggu lepas
Aku jadi orang tengah kes langgar
Aku yang ada ditempat kejadian
Kira macam saksi untuk kes tersebut

Kisahnya aku baru lepas beli Nasi Ayam yang tak berapa sedap tu
Lepas beli terus menonong ke kereta
Aku perasan juga ada kereta belakang yang reserve kemain laju
Seram jugaklah tengok cara dia reverse tu
Masa dia reserve tu ada akak masuk simpang
Akak tu tak salah bagi aku sebab memang tu jalan sepatutnya
Aku assume mamat kereta yang dok reverse tu nampak akak tu
Tapi mamat reverse tu buat dont know je, terus jugak reverse

Kereta mamat reverse tu, Honda
Kereta akak yang tak salah tu, BMW
Aku syak mamat tu saja buat drama macam kat tivi
Yelah, lepas langgar pastu paksa kawen sebagai ganti rugi
And then happy ending

Mamat yang dok reverse tu langgar kereta akak tak salah tu laju
Kereta akak tu terseret jauh sampai berlaga dengan kereta lain
Dekat parking lot time tu ada banyak juga kereta
Adalah juga lima enam buah kereta yang kena tepi jalan tu
Orang dalam kedai semua keluar tengok kereta akak tu yang berasap
Kereta mamat tu pun sama, rabak teruk

Sejam lebih jugak kat tepi jalan ni aku tunggu
Aku terkejut juga sebab sempat tengok thriller cenggitu
Biasa tengok kat tivi je, ni live wow!

Nak dijadikan cerita, akak tak salah tu petik nama aku sebagai saksi
Akak tu cakap, "budak perempuan ni nampak dari awal"
Akak tu bersuara lepas mamat reverse tu dok minta ganti rugi beriban
And ada abang-abang yang datang tengok kes ni back up mamat reverse tu

Aku cadangkan pergi balai, settle sana
Tapi tak tahulah dorang ni jenis asabiah sangat, jenis back up jantina sejenis
Back up mamat reverse tu and salahkan akak tak salah tu
Aku kat situ panik jugak, yelah lelaki lawan perempuan, kau rasa?
Abang yang kat situ siap perli kasar tentang cara pemanduan wanita Malaysia
Aku kat situ rasa panas je, kalau tak sabar aku dah lama back hand abang tu

Dipendekkan cerita, aku bawak akak tu pergi balai
Mamat reverse tu follow belakang dengan bumper kereta terseret dijalan
Sampai balai, buat report and result dia mamat reverse tu salah
Mamat tu nak claim insurans apa entah, not really sure about that
Polis ambil keterangan and aku sebagai saksi kejadian
Fuhhh, tak pasal-pasal pulak aku jadi saksi
Rasa tadi nak beli Nasi Ayam je

Lepas settle kat balai, akak tu tunggu abah dia datang amik
Aku tengok mamat reverse tu asyik tenung je akak tu
Serba salah pulak aku nak balik ke tidak
Risau juga mulanya, tapi lepas suruh akak tu tunggu dalam balai baru lega

Sampai rumah, terus rasa lapar
Buka plastik Nasi Ayam, sejuk dingin
Ayam dia kejung, nasi pula tawar, sup masin
Ni kes langgar lah ni, Nasi Ayam pula jadi mangsa

Kesimpulannya
Jangan buat tuduhan membabi buta sangat
Selidik betul salah dahulu
Kesian kat babi
Tak pasal-pasal buta

*Panjang gila cerita ni*

No comments:

Post a Comment