FAQ VII

Soalan dari anonymous ni
"Apa perlu dibuat bila mak bapak si dia jenis berkasta?"

I feel you, babes!
Saja nak share ni, kisah tiga tahun lepas
Kisah jodoh tak panjang, berhenti di highway LEKAS
Couple dengan anak dia, siap mintak CV and certificate
Ada interview tertutup dimana si anaknya tak tahu pun
Whatsapp and mesej ayat berbaur sinis setiap minggu

Aku rilek je memula
Anggap jelah couple tu  jenis anak mak
Ingatkan mak bapak dia ni jenis rasa anak dia insecure dengan orang lain
But, bila berlarutan dan mula rasa rimas, aku decide to move on
Tak guna bercinta pung pang pung pang kalau mak bapak dia tak restu
Rancang itu ini tapi doa mak bapak dia takde, tak guna jugak

Just from my review and opinion
First kena bawa berbincang
Macam kes aku tu, aku bincang leklok dengan mak bapak dan si dia
Terang benda yang jadi, and in future 
Kalau mak bapak dia tu paham and nak kan korang terus bersama, then teruskanlah
Tapi kalau mak bapak dia tu ada excuse lain lagi, better kau angkat kaki dulu
Persetankan hubungan cenggitu sebab tak bahagia juga kalau kahwin nanti

Second, kalau cinta korang ni dah tahap Laila Majnun
Berpisah tiada, mati pun sanggup bersama
Korang kenalah harung semua celaan mak bapak si dia tu selamanya
Sampai dorang boleh accept korang ni memang dah jodoh bersama

Conclusion nya, kena tahu sebab mak bapak dia tu buat cenggitu
Kalau reason dia munasabah, okay terima
Kalau kelaut, better jangan teruskan relationship tersebut
Sebab kita nak hidup semati hingga ke syurga dengan si dia
Tapi mak bapak dia juga penting, sebab dorang ni jambatan kita kesana
Kalau dah kahwin dengan si dia, means kahwin juga dengan mak bapak dia

Aku tak kahwin lagi buat masa ni, so soalan ni awkward sikit
Better tanya yang lebih arif
Yang aku jawab ni based on pandangan aku 
Kalau tak boleh terima, itu hak kau jadi aku peduli apa

Nasihat dari aku
Bertabahanlah dengan manusia macam ni
Kengkadang susah nak paham sebab musabab dorang buat sesuatu tu 

No comments:

Post a Comment