Skip?

Tengah buat draf chapter enam kat library dengan akak senior
And aku pun sajalah cakap 
"Rasa macam nak skip je tahun ni, kan kak?"
Akak senior balas
"Kenapa pulak?"
Aku pun cakap
"Yelah, tahun depan konvo and automatically semua serabut pasal research ni tamat"
Akak senior membalas
"Tu aje?"
Aku pelik and cakap
"Halah, nak hadiahkan robe and jubah konvo untuk mak, habis akak tak nak ke macam tu?"
Akak senior balas
" Kalau boleh dah lama akak cari button skip tu, then bolehlah akak skip chapter perkenalan akak dengan ex-husband then skip pulak masalah mak bapak mertua and lastly skip part extend two semester tu"
Aku terkejut and diam
Akak senior sambung cakap
"Ikutkan button skip tu semua orang nak supaya dapat move on, tapi Allah tu adil sebab dia nak kita rasa dan belajar bersyukur dengan apa yang jadi"
Aku still terdiam
Akak senior sambung lagi "Sorry ter emo pulak"
Aku balas "Errrrh takpe kak, its okay"
Dua-dua diam

Dalam hati aku
Terus tak jadi nak minta button skip tu

No comments:

Post a Comment