4023 batu III

Aku terbuka emel personal
Yang dah lama sudah tidak dibuka
Kira-kira adalah sebulan dua

Di inbox, tertera nama pengirim yang aku kenal
Pengirim emel yang dah lama aku tunggu khabar beritanya
Deras-deras aku klik untuk buka dan baca isinya
Emelnya cukup panjang patah perkataannya, kalah karangan SPM dulu-dulu
Emelnya dimulai dengan maaf dan diakhiri juga dengan maaf
Emelnya penuh dengan kata-kata maaf yang aku kira ada tujuh puluh tiga kali
Emelnya minta aku bawa diri, pilih yang lebih layak untuk dimiliki
Emelnya bunyinya seperti dia sudah punya pengganti

Okay baiklah, aku mengerti
Usah buang masa lagi
Mari kita angkat kaki, buat hal sendiri
Usah toleh lagi, aku dah biasa kena macam ni
Yang pasti kau jujur dengan semua ini

Aku doakan kau bahagia
Bahagia dari segi yang kau harapkan
Bahagia dari segi yang kau perjuangkan
Bahagia dari segi yang kau mahukan

4023 batu
Cukup sampai sini

No comments:

Post a Comment